Is dataherstel te garanderen?
Is dataherstel te garanderen?
Mijn harde schijf is gecrasht, wat kost een recovery?
Mijn harde schijf maakt tikkende geluiden
Hoelang duurt een diagnose?
Zijn verwijderde bestanden nog te herstellen?
Wat gebeurt er met mijn originele datadrager?
Mijn harde schijf is gecrasht, wat kost een recovery?
Zijn verwijderde bestanden nog te herstellen?
Mijn harde schijf maakt tikkende geluiden, wat is er aan de hand?
Mijn harde schijf is encrypted, kunnen jullie hier iets mee?
Mijn harde schijf doet niets meer, wat kan dat zijn?
Mijn harde schijf is gecrasht, wat kost een recovery?
De soort- en mate van beschadiging bepalen de totale kosten. Een datarecoveryproces kan zowel hardware- als softwarematig uitgevoerd worden. De schade wordt vastgesteld na onderzoek in ons lab. Bekijk onze diagnose en recoveryprijzen voor een indicatie.
Zijn verwijderde bestanden nog te herstellen?
Verwijderde bestanden zijn in veel gevallen door ons te herstellen. Het is belangrijk om na het verwijderen van de bestanden zo min mogelijk handelingen op de schijf te verrichten.
Voorkom overschrijving door absoluut geen verdere acties meer op de datadrager uit te voeren. Zet de datadrager uit en neem direct contact met ons op voor professioneel advies.
Mijn harde schijf maakt tikkende geluiden, wat is er aan de hand?
Waarschijnlijk is de lees/schrijfkop beschadigd. Zet de harde schijf onmiddellijk uit om (onherstelbare) schade op de platters van de schijf te voorkomen. Bekijk hier een video van een tikkende harde schijf voor een vergelijkbare situatie.
Is dit geluid herkenbaar? Neem dan contact op met onze specialisten.
Mijn harde schijf is encrypted, kunnen jullie hier iets mee?
Zolang de recovery-key aanwezig is, is dataherstel van een encrypted harde schijf geen enkel probleem voor ons.
5: Mijn harde schijf doet niets meer, wat kan dat zijn?
Wat precies de oorzaak is, dat is in dit stadium lastig vast te stellen. Voor de zekerheid geldt ook hier: schakel direct je harde schijf uit en neem contact met ons op om verdere schade te voorkomen.
Hoe kan ik mijn datadrager online aanmelden?
Wat gebeurt er nadat ik mijn datadrager online heb aangemeld?
Is het mogelijk om mijn datadrager telefonisch aan te melden?
Ik heb niet alle gegevens van de datadrager bij de hand. En nu?
Ik heb meerdere datadragers, wat nu?
Hoe kan ik mijn datadrager online aanmelden?
Online aanmelden is heel eenvoudig. Klik op aanmelden en volg de stappen.
Wat gebeurt er nadat ik mijn datadrager online heb aangemeld?
Na aanmelding verzenden wij een welkomstmail met daarin een persoonlijk casenummer plus een e-mail met verzendinstructies. In de mail staat waar de datadrager afgegeven of naartoe verzonden kan worden.
Je bent nergens toe verplicht. Indien wij 30 dagen na aanmelding niets meer vernemen, wordt de aanmelding automatisch geannuleerd.
Is het mogelijk om mijn datadrager telefonisch aan te melden?
Wij zijn uiteraard graag bereid om telefonisch te assisteren bij het aanmelden van een datadrager. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur op 0413-270314.
Ik heb niet alle gegevens van de datadrager bij de hand. En nu?
Dat is geen probleem. De gegevens vullen wij later voor je in zodra wij de datadrager hebben ontvangen.
Ik heb meerdere datadragers, wat nu?
In het geval van meerdere datadragers, dienen deze één voor één aangemeld te worden. Iedere datadrager is een aparte case.
Wat is de beste manier om mijn datadrager te verzenden?
Waar moet ik mijn datadrager naartoe sturen/afgeven?
Moet ik ook kabels en toebehoren meesturen?
Kan ik ook een eigen harde schijf meesturen om de data op te zetten?
Welke documenten moet ik toevoegen aan de zending?
Wat is de beste manier om mijn datadrager te verzenden?
Uiteraard gaat de voorkeur uit naar de aanschafverpakking. Heb je deze niet meer, dan raden we aan een doos te gebruiken welke minstens twee keer de grootte heeft van de datadrager. LET OP: graag alleen de datadrager versturen zonder kabels, adapters etc.
Waar moet ik mijn datadrager naartoe sturen/afgeven?
Opsturen kan naar:
Data Recovery Brussel
Keizer Karellaan 584
Bridge Building, 5th Floor
1082 Brussels
Moet ik ook kabels en toebehoren meesturen?
Kabels, adapters, snoeren, etc. hoeven niet aangeleverd te worden. Enkel de datadrager. Onze ultramoderne labs beschikken over alle benodigde materiaal om datadragers uit te lezen.
Kan ik ook een eigen harde schijf meesturen om de data op te zetten?
Dit is helaas niet mogelijk. Alle herstelde data wordt aangeleverd op een nieuwe externe harde schijf. Hiervan kunnen wij namelijk garanderen dat deze in topconditie verkeert. De grootte en kosten van de nieuwe harde schijf, hangen af van de hoeveelheid herstelde data
Welke documenten moet ik toevoegen aan de zending?
Zodra je een datadrager online aanmeldt, ontvang je van ons per e-mail een verzendinstructie. Aan deze e-mail is het akkoordformulier met jouw unieke casenummer als bijlage toegevoegd. Deze dien je uit te printen, in te vullen en aan de zending toe te voegen.
Wat houdt een diagnose in?
Is een diagnose noodzakelijk?
Hoe lang duurt een diagnose?
Is recovery verplicht na een diagnose?
Wordt tijdens de diagnose mijn data al hersteld?
Wat houdt een diagnose in?
Tijdens de diagnose wordt de datadrager onderzocht, het probleem vastgesteld en de kans op dataherstel bepaald met de daarbij behorende kosten. Wij versturen deze informatie in een diagnoserapport.
Is een diagnose noodzakelijk?
Een diagnose is noodzakelijk in het recoveryproces. Net zoals een auto op de brug moet om vast te stellen wat het probleem is, zo moet een datadrager ook onderzocht worden om het probleem vast te kunnen stellen.
Alleen dan is het mogelijk om aan te geven wat er exact aan de hand is en welke stappen er ondernomen moeten worden om de data te herstellen.
Hoe lang duurt een diagnose?
Er zijn 2 diagnose opties:
Bekijk hier het prijsoverzicht.
Let op: deze tijdsindicaties gelden vanaf het moment dat wij de datadrager hebben ontvangen.
Is recovery verplicht na een diagnose?
Je bent niet verplicht om over te gaan tot recovery na een diagnose. Onze diagnoserapport/offerte is enkel een prijsvoorstel na onderzoek van je datadrager en op grond van onze jarenlange ervaring.
De offerte is geheel vrijblijvend. In dit stadium heb je alle recht om verder geen gebruik te maken van onze diensten.
Wordt tijdens de diagnose mijn data al hersteld?
In de diagnosefase is er nog geen data hersteld. Tijdens de diagnose stellen wij enkel vast wat het probleem is, hoe wij dit gaan oplossen, wat de kosten zijn en hoe lang het gaat duren.
Wanneer gaat het recoveryproces van start?
Hoe lang duurt het recoveryproces?
Is dataherstel te garanderen?
Wat wil de no cure no pay zeggen?
Wat is een filelist en wanneer ontvang ik deze?
Wanneer gaat het recoveryproces van start?
Zodra wij het akkoordformulier (compleet ingevuld) hebben ontvangen, starten onze experts het recoveryproces. Het akkoordformulier kan via de post, fax of mail naar ons verzonden worden.
Het is ook mogelijk om een reply te sturen op de e-mail met daarin duidelijk een akkoordverklaring. Wij bevestigen de akkoordverklaring zodra deze in goede orde is ontvangen door ons.
Hoe lang duurt het recoveryproces?
Hoe lang een recovery duurt is afhankelijk van het gekozen serviceniveau. Een standaard recovery duurt gemiddeld 4 tot 14 werkdagen en een express recovery 1 tot 4 werkdagen.
Is dataherstel te garanderen?
Zolang de recoverywerkzaamheden nog niet zijn afgerond, kunnen wij geen garantie bieden op een volledig herstel. Het resultaat is pas zichtbaar zodra de werkzaamheden zijn uitgevoerd, sectoren weer toegankelijk zijn en alle data is uitgelezen. Wij bieden wel op voorhand een ‘no cure no pay’ garantie.
Wat wil de no cure no pay zeggen?
Slagen wij er niet in om je data te herstellen, dan vervallen de geoffreerde bedragen en zal de recovery ook niet in rekening worden gebracht. Let op: dit geldt dus niet voor de diagnosekosten.
Wat is een filelist en wanneer ontvang ik deze?
Een filelist is een opsomming van alle herstelde bestanden. Deze lijst ontvang je ter controle. Bij goedkeuring ontvang je alle herstelde data op een nieuwe externe harde schijf.
Wij stellen de filelist samen zodra een recoveryproces succesvol is afgerond.
Wanneer ontvang ik de factuur en hoe kan ik deze betalen?
Wanneer kan ik mijn data terug verwachten en hoe wordt deze aangeleverd?
Ben ik ervan verzekerd dat er discreet wordt omgegaan met mijn informatie?
Is na een recovery de fabrieksgarantie nog van kracht?
Wat gebeurt er met mijn originele datadrager?
Wanneer ontvang ik de factuur en hoe kan ik deze betalen?
De factuur verzenden wij zodra het eindresultaat duidelijk is. De factuur dient betaald te zijn voordat er data of schijven retour worden verzonden. De factuur wordt per e-mail verzonden en kan via internetbankieren voldaan worden.
Wanneer kan ik mijn data terug verwachten en hoe wordt deze aangeleverd?
Na ontvangst van betaling, verzenden wij de herstelde data binnen enkele dagen.
De data wordt op een nieuwe externe harde schijf aangeleverd. Deze versturen wij per post. Om de veiligheid te waarborgen, versturen wij de data encrypted (versleuteld) zodat niemand anders bij de data kan.
Ben ik ervan verzekerd dat er discreet wordt omgegaan met mijn informatie?
Uiteraard gaan wij zeer discreet met alle data om. Onze werkomgeving is geheel aangepast om je veiligheid en privacy te kunnen waarborgen. Wij verstrekken te allen tijde een ondertekende geheimhoudingsverklaring voordat wij het recoveryproces starten.
Is na een recovery de fabrieksgarantie nog van kracht?
Aangezien schijven in een gecertificeerde Class 100 Cleanroom worden geopend, zal de fabrieksgarantie nog van kracht zijn. Wij raden aan om het diagnoserapport te bewaren zodat deze overhandigd kan worden bij twijfel.
Wat gebeurt er met mijn originele datadrager?
Je kan kiezen uit twee opties.
1: Wij retourneren je datadrager. De originele datadrager wordt tegelijkertijd verzonden met de nieuwe externe harde schijf.
2: Wij vernietigen de datadrager volgens gecertificeerde methodes.
De soort- en mate van beschadiging bepalen de totale kosten. Een datarecoveryproces kan zowel hardware- als softwarematig uitgevoerd worden. De schade wordt vastgesteld na onderzoek in ons lab. Bekijk onze diagnose en recoveryprijzen voor een indicatie.
Verwijderde bestanden zijn in veel gevallen door ons te herstellen. Het is belangrijk om na het verwijderen van de bestanden zo min mogelijk handelingen op de schijf te verrichten.
Voorkom overschrijving door absoluut geen verdere acties meer op de datadrager uit te voeren. Zet de datadrager uit en neem direct contact met ons op voor professioneel advies.
Waarschijnlijk is de lees/schrijfkop beschadigd. Zet de harde schijf onmiddellijk uit om (onherstelbare) schade op de platters van de schijf te voorkomen. Bekijk hier een video van een tikkende harde schijf voor een vergelijkbare situatie.
Is dit geluid herkenbaar? Neem dan contact op met onze specialisten.
Zolang de recovery-key aanwezig is, is dataherstel van een encrypted harde schijf geen enkel probleem voor ons.
Wat precies de oorzaak is, dat is in dit stadium lastig vast te stellen. Voor de zekerheid geldt ook hier: schakel direct je harde schijf uit en neem contact met ons op om verdere schade te voorkomen.
Online aanmelden is heel eenvoudig. Klik op aanmelden en volg de stappen.
Na aanmelding verzenden wij een welkomstmail met daarin een persoonlijk casenummer plus een e-mail met verzendinstructies. In de mail staat waar de datadrager afgegeven of naartoe verzonden kan worden.
Je bent nergens toe verplicht. Indien wij 30 dagen na aanmelding niets meer vernemen, wordt de aanmelding automatisch geannuleerd.
Wij zijn uiteraard graag bereid om telefonisch te assisteren bij het aanmelden van een datadrager. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur op 0413-270314.
Dat is geen probleem. De gegevens vullen wij later voor je in zodra wij de datadrager hebben ontvangen.
In het geval van meerdere datadragers, dienen deze één voor één aangemeld te worden. Iedere datadrager is een aparte case.
Uiteraard gaat de voorkeur uit naar de aanschafverpakking. Heb je deze niet meer, dan raden we aan een doos te gebruiken welke minstens twee keer de grootte heeft van de datadrager. LET OP: graag alleen de datadrager versturen zonder kabels, adapters etc.
Opsturen kan naar:
Data Recovery Brussel
Keizer Karellaan 584
Bridge Building, 5th Floor
1082 Brussels
Kabels, adapters, snoeren, etc. hoeven niet aangeleverd te worden. Enkel de datadrager. Onze ultramoderne labs beschikken over alle benodigde materiaal om datadragers uit te lezen.
Dit is helaas niet mogelijk. Alle herstelde data wordt aangeleverd op een nieuwe externe harde schijf. Hiervan kunnen wij namelijk garanderen dat deze in topconditie verkeert. De grootte en kosten van de nieuwe harde schijf, hangen af van de hoeveelheid herstelde data
Zodra je een datadrager online aanmeldt, ontvang je van ons per e-mail een verzendinstructie. Aan deze e-mail is het akkoordformulier met jouw unieke casenummer als bijlage toegevoegd. Deze dien je uit te printen, in te vullen en aan de zending toe te voegen.
Tijdens de diagnose wordt de datadrager onderzocht, het probleem vastgesteld en de kans op dataherstel bepaald met de daarbij behorende kosten. Wij versturen deze informatie in een diagnoserapport.
Een diagnose is noodzakelijk in het recoveryproces. Net zoals een auto op de brug moet om vast te stellen wat het probleem is, zo moet een datadrager ook onderzocht worden om het probleem vast te kunnen stellen.
Alleen dan is het mogelijk om aan te geven wat er exact aan de hand is en welke stappen er ondernomen moeten worden om de data te herstellen.
Er zijn 2 diagnose opties:
Bekijk hier het prijsoverzicht.
Let op: deze tijdsindicaties gelden vanaf het moment dat wij de datadrager hebben ontvangen.
Je bent niet verplicht om over te gaan tot recovery na een diagnose. Onze diagnoserapport/offerte is enkel een prijsvoorstel na onderzoek van je datadrager en op grond van onze jarenlange ervaring.
De offerte is geheel vrijblijvend. In dit stadium heb je alle recht om verder geen gebruik te maken van onze diensten.
In de diagnosefase is er nog geen data hersteld. Tijdens de diagnose stellen wij enkel vast wat het probleem is, hoe wij dit gaan oplossen, wat de kosten zijn en hoe lang het gaat duren.
Zodra wij het akkoordformulier (compleet ingevuld) hebben ontvangen, starten onze experts het recoveryproces. Het akkoordformulier kan via de post, fax of mail naar ons verzonden worden.
Het is ook mogelijk om een reply te sturen op de e-mail met daarin duidelijk een akkoordverklaring. Wij bevestigen de akkoordverklaring zodra deze in goede orde is ontvangen door ons.
Hoe lang een recovery duurt is afhankelijk van het gekozen serviceniveau. Een standaard recovery duurt gemiddeld 4 tot 14 werkdagen en een express recovery 1 tot 4 werkdagen.
Zolang de recoverywerkzaamheden nog niet zijn afgerond, kunnen wij geen garantie bieden op een volledig herstel. Het resultaat is pas zichtbaar zodra de werkzaamheden zijn uitgevoerd, sectoren weer toegankelijk zijn en alle data is uitgelezen. Wij bieden wel op voorhand een ‘no cure no pay’ garantie.
Slagen wij er niet in om je data te herstellen, dan vervallen de geoffreerde bedragen en zal de recovery ook niet in rekening worden gebracht. Let op: dit geldt dus niet voor de diagnosekosten.
Een filelist is een opsomming van alle herstelde bestanden. Deze lijst ontvang je ter controle. Bij goedkeuring ontvang je alle herstelde data op een nieuwe externe harde schijf.
Wij stellen de filelist samen zodra een recoveryproces succesvol is afgerond.
De factuur verzenden wij zodra het eindresultaat duidelijk is. De factuur dient betaald te zijn voordat er data of schijven retour worden verzonden. De factuur wordt per e-mail verzonden en kan via internetbankieren voldaan worden.
Na ontvangst van betaling, verzenden wij de herstelde data binnen enkele dagen.
De data wordt op een nieuwe externe harde schijf aangeleverd. Deze versturen wij per post. Om de veiligheid te waarborgen, versturen wij de data encrypted (versleuteld) zodat niemand anders bij de data kan.
Aangezien schijven in een gecertificeerde Class 100 Cleanroom worden geopend, zal de fabrieksgarantie nog van kracht zijn. Wij raden aan om het diagnoserapport te bewaren zodat deze overhandigd kan worden bij twijfel.
Uiteraard gaan wij zeer discreet met alle data om. Onze werkomgeving is geheel aangepast om je veiligheid en privacy te kunnen waarborgen. Wij verstrekken te allen tijde een ondertekende geheimhoudingsverklaring voordat wij het recoveryproces starten.
Je kan kiezen uit twee opties.
1: Wij retourneren je datadrager. De originele datadrager wordt tegelijkertijd verzonden met de nieuwe externe harde schijf.
2: Wij vernietigen de datadrager volgens gecertificeerde methodes.
DRN gebruikt cookies voor analyse, het goed functioneren en persoonlijker maken van de website. Ook worden cookies ingezet om buiten drn-data-recovery.be relevante advertenties te kunnen tonen. Door verder gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. Lees meer over cookies en het gebruik van persoonsgegevens door DRN in de privacyverklaring.